anoukvdh.reismee.nl

Kofferdrama's en eerste indrukken

Hallo allemaal,

Voor degene die het nog niet wisten, ik ben goed aangekomen!
Ik heb besloten toch een reisblog bij te houden, altijd wel leuk, en het scheelt mij natuurlijk heel wat whatsapp werk!:)
Ik zit nu lekker in mijn kamertje, wat overigens een heel stuk groter is dan wat ik had verwacht, dus dat is al een meevaller, maar de reis ernaar toe was toch wel redelijk spannend....

Eigenlijk moet ik beginnen met de waarschuwingen die ik van te voren heb gehad. Ja, ik zal het éindelijk toegeven... Mijn koffers waren te zwaar. Meer dan twintig kilo aan de ene hand, en meer dan twintig kilo aan de andere hand, en daarbij mijn 12 kilo hand bagage benutten in de vorm van een laptoptas en grote reistas bleek tóch best een karwij te zijn. MAAR! Daarbij moet wel gezegd worden dat mijn kamer gelijk een beetje mijn kamer was en het heerlijk is dat mijn klerenkast gewoon nú al nokkievol zit. Al met al zijn het de bloeduitstortingjes op mijn schouder toch wel waard geweest. Ik ben overigens wel een paar keer geholpen en ik heb nog noooooit zo hard gezweet. Geloof mij, vergeet de sportschool en kom naar Noorwegen.

Na het hele koffer drama bijna twee uur op mijn sleutel moeten wachten en toen ik eindelijk op mijn kamer kwam was ik dus ook helemaal kapot. Wel een aantal leuke mensen al ontmoet:). Een meisje uit Amerika, met haar ben ik vandaag ook naar de Ikea geweest, een meisje uit Duitsland, een meisje uit België en zo nog een aantal anderen. Ook mijn huisgenoten al ontmoet. Ik zit (voor de verandering) weer in een meidenhuis. Ik heb nu 5 huisgenoten, waarvan er eentje volgende week weggaat en eentje gaat over een tijdje twee maanden weg.

Voor degene die het leuk vinden om te weten, stuur me even een appje voor mijn Noors adres. En zodra ik mijn Noors nummer heb, wat waarschijnlijk volgende week zal zijn, zal ik dat ook even doorgeven!

Nog een paar kleine eerste indrukken van Noorwegen. Het openbaar vervoer lijkt heel erg op Nederland qua regelen, dus dat had ik gelijk door. Oslo is zeer heuvelachtig. Oslo is zeer groen. De mensen hier zijn echt super aardig! En lang, ik steek nu eens niet overal bovenuit. De buschauffeurs zijn absoluut niet aardig. En ik ga inderdaad een halve vegetariër worden want het vlees is hier heel erg duur, en helaas, de kaas ook!

Nu ga ik stoppen want ik wil nog mijn Ikea spulletjes opruimen en ik heb zo met wat mensen afgesproken en dan gaan we naar een feestje!


Liefs.

Anouk
ps. vandaag was heel erg lekker weer!!

Reacties

Reacties

Isabelle

Oooh wat leuk anouk! Ik meus lachen um dien verhoal af en toe haha. Huul vuul liefs!

diene einige echte bennie

a spetter, dus als ik het goed heb bergrepen kan jij naar je reisje deelnemen aan de olypmpische spelen met schouwen van zware gewichten hahahaha
let niet op mijn taalfouten want zijn talrijk.
we gaan je volgen op je blog en naar het eten met ons kaasplankje zal ik aan je denken gemeen he.
maar geloof me het komt goed
gr Pap

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!