anoukvdh.reismee.nl

'Het gesticht'

Hallo allemaal!!

Eigenlijk moet ik nu HEEL erg hard aan mijn papers werken, maandag twee deadlines, maar er is iets wat we enorm afleid, daar kom ik zo op terug, eerst een verhaal.

Twee maanden hier nu, tijd gaat echt zo ongelofelijk snel. En zoals jullie al hebben kunnen zien op mijn foto's, zoveel leuke dingen gedaan. Bijna al mijn reisjes zitten er nu op, helaas. Ik zal kort over ze allemaal wat vertellen.

Voor de reisjes was natuurlijk Guus hier en was mijn verjaardag. Ik wil iedereen echt super erg bedanken voor de leuke berichtjes, super lieve kaartjes en de cadeautjes natuurlijk! Ik heb een klein feestje hier gehouden met wat vriendinnen + Guus natuurlijk haha. Ik zal straks ook gelijk wat foto's plaatsen. Het was echt super leuk. We zaten met z'n alle in mijn keuken en hebben drankspelletjes gedaan. Mijn verjaardag zelf was ook heel erg leuk. We hadden van Guus z'n ouders geld gekregen om ergens wat te gaan drinken en daarom waren we naar het plekje gegaan waar ik altijd al wat wou drinken. Super speciaal dus. Het plekje daar is echt ongelofelijk, mijn favoriete plekje van heel Oslo, de haven :). Iedereen die komt sleep ik hier ook zeker mee naartoe! Verder hebben we een goede fles wijn open getrokken, had Guus meegenomen van het vliegveld en die was echt heerlijk! Eerste fatsoenlijke rode wijn sinds ik in Oslo was!

Toen Guus weg was, was ik een paar nachtjes alleen en toen kwam BERGEN! Voor degene die niet weten wat het is, Bergen is een stad aan de Westkant van Noorwergen. En wow. dit is me een mooie stad. De treinreis van Oslo naar Bergen staat bekend als een van de mooiste treinreizen van de wereld en ik begrijp nu 100% waarom. Je komt echt vanalles tegen, heel veel plekken waar niemand woont, sneeuw, ijs, watervallen, bergen echt ongelofelijk mooi. De reis was natuurlijk heel erg indrukwekkend maar vooral ook zo ongelofelijk grappig! Ik was met Laura, Lidwij en Mara gegaan en ik heb niet veel anders gedaan als al de dagen gelachen. Het waren natuurlijk allemaal grapjes die eigenlijk helemaal niet grappig waren, maar dat maakte het juist zo leuk. Oh en we gingen een spelletje doen 'regenwormen', ik begrijp echt oprecht niet waar de naam 'gezelschapspel' vandaag komt. Tjongejonge, waarom heb ik áltíjd pech!? We hebben twee keer super lekker uitgegeten. Twee keer traditioneel Noors dus ik was helemaal in mijn element, het leukste van reizen is andere culturen leren kennen en om even een slechte grap te maken.. andere culturen 'proeven'. Oke ik zit echt al te lang alleen achter mijn laptop voor mijn paper haha!

Toen ik terugkwam, stond het volgende reisje alweer op de planning, de cabin trip! Een cabin trip is iets typisch Noors. Je gaat naar een huisje in het bos, eigenlijk waar je niet met de auto kunt komen en het is pas hélemaal geweldig als je de wc buiten hebt en GEEN elektriciteit. Onze cabin was zo groot (60personen) dat je er wel kon komen met de auto en we hadden elektriciteit MAAR onze wc was wel buiten haha, in een apart gebouwtje dat was koud 's nachts.. 'op de camping'... Ik had een super leuke kamer, Mara, Tini, Chiara en vrienden van Tini, heel aardig en grappig allemaal. Eerst hadden we een quiz, lunch en toen vrije tijd. Er waren daar banken dus Tini, Mara en ik vonden dat we genoeg gewandeld hadden en besloten op die banken te gaan liggen!! Wat kun je dat missen zeg, een bank! Daarna hebben we spelletjes gedaan zoals weerwolven en toen weer gegeten, weer een quiz (die ik gewonnen had jeeehj) en toen gezellig gepraat en drankjes gedronken. Op een begeven moment gingen mensen dansen en toen hadden we opeens een dikke party in de cabin, tot 4 uur 's nachts haha! De volgende dag ontbijt en toen terug lopen. Iedereen super moe natuurlijk maar het was echt zo leuk!

Tussen de cabin trip en mijn volgende reis zat ietsjes langer tussen.. ik kwam zondag terug en de volgende reis was 'pas' op de volgende zondag. En dat was KOPENHAGEN! Elisabeth en ik hadden gratis tickets gewonnen voor de minicruise. Dan gaat de boot om 16.30, kom je om 09.45 aan in Kopenhagen en ga je weer om 16.30. Heel kort dus in Kopenhagen maar het was een geweldige reis. Onze cabine op de boot was echt heel groot, we stonden ervan versteld. De eerste avond hebben we gewoon gezellig gepraat op de boot en naar de meest mooie zonsondergang ooit gekeken. En onze route in Kopenhagen bedacht. We konden alles heel snel vinden dus het was echt super leuk om zoveel te kunnen zien. Er is daar een 'vrije stad', lang verhaal, maar het heet Christiania voor als iemand het intressant vind. DIt was me een aparte beleving, voordat je in Christiania komt, kom je door een straat waar wiet etc verkocht wordt. Maar omdat het illegaal is mag je geen foto's maken, lopen mensen met maskers op en gordijnen voor de tentjes etc. Heel apart. Nu moet ik natuurlijk ook weer wat over het eten in Denemarken vertellen, Elisabeth komt uit Denemarken dus zij wist wat typisch Deens was en dat is om te lunchen met een soort roggebrood met vanalles erop. Super lekker!! Voordat we terug gingen naar de boot moesten we nog een paar dingetjes kopen, ahum, beetje uit de hand gelopen. We hebben heeel veel alcohol gekocht (niet meer als mag!!) en dat meegenomen haha. Redelijk zwaar.. Op de boot zijn we drankspelletjes gaan doen en kwamen er al gauw meer mensen bij, toen met hun naar de disco op de boot haha. En heel grappig, ik kwam de jongens waar we mee waren tegen in de gang en Elisabeth was nog in de disco en die jongens wilden gaan, maar ik wilde niet weg zonder Elisabeth. Zijn ze naar haar toegegaan: je moet komen Anouk wilt niet naar bed haha. Weet zij ook hoe Guus zich elke zaterdag voelt haha.

Even iets tussendoor, want nu zijn mijn reisverhalen op:(. Heb nog alleen de grote Stockholm- Helsinki- St Petersburg trip, die is volgende week. Nu een weekend 'vrij' haha. Maar wat ik wilde zeggen is dat het zo raar is hier. Ik doe hier zo'n andere dingen als in Nederland ook omdat er hier de mogelijkheid voor is wat misschien raar klinkt omdat het een grote stad is. Maar ik ga hier bijvoorbeeld met vriendinnen zonondergang kijken en zoiets allemaal heel vreemd. Pap, mam en Jenny en Lotte komen al bijna, de tijd gaat echt zo snel en ik ben zo benieuwd wat zij van de stad gaan vinden!!

Nu komen we dan eindelijk bij de titel van het verhaal. Dé reden waarom ik me niet kan concenteren, nee dat is een leugen maar wel een van de belangrijkste. Er woont hier boven of onder mij een jongen en ik denk serieus dat hij gek is. Die lacht bijna elke dag zo raar en zo hard dat ik niet weet of het lachen of dat het huilen is. Eerst dacht ik dat het aan mij lag en dat ik gek aan het worden was. Maar nu weet ik dat dat niet het geval is, mijn huisgenoot hoort het ook. Maar het is een hele enge lach, alsof het een gesticht is en toen ik daarover nadacht keek ik om me heen en zou Sogn (waar ik woon) best een gesticht kunnen zijn haha. Ik heb mijn plaatsje in ieder geval al veroverd haha!! Oke ik hoor hem nu serieus niet meer, dus ik ga nog wat foto's uploaden en dan ga ik HEEL snel verder aan mijn paper!

xxxx

A.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!